A Sonepar egy független családi tulajdonban lévő francia vállalat, amely ma globális szinten piacvezető szerepet tölt be a villamos termékek és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások B2B forgalmazásában.

48 000 munkatárssal, 24 milliárd euró éves forgalommal, 148 operatív leányvállalata és 3000 telephelye révén 48 országban van jelen.

A Sonepar alapítása

A mai Sonepar kialakulása hosszú utat járt be, de a csoport vállalkozó, kezdeményező szelleme egész idő alatt állandó volt. A történet 1867-ig nyúlik vissza, amikor a Coisne és a Lambert család létrehozta vállalkozását a textiliparban, amelyben majdnem 100 éven keresztül tevékenykedett.

A két család generációról generációra vitte tovább a céget. A fordulópont az 1960-as években következett. 11 Coisne és Lambert családtag létrehozta a Société de Négoce et de Participation (Sonepar) nevű vállalatot, amely arra volt hivatott, hogy menedzselje a textiliparon kívüli számos más területet és az ezekhez kapcsolódó befektetéseket, amelyekben a cég tevékenykedett. Néhány évvel később Henri Coisne felismerte, hogy a villamossági piacban nagy lehetőségek vannak. 1968-ban felhatalmazást kapott a cég kiterjesztésére, így 1969-ben a francia Comptoir d’Électricité Franco-Belge nevű villamossági cég akvizíciójával a Sonepar belépett a villamossági piacra.

Nemzetközi terjeszkedés

Az egymást követő akvizícióknak köszönhetően a Sonepar hatalmas fejlődésnek indult Franciaországban. A céget a sajátos családi tulajdonosi formából eredő különleges cégkultúra segítette abban, hogy kiemelkedjen a francia és később az európai, majd a nemzetközi versenytársak közül.

Ez a szilárd alap az évtizedek során folyamatosan erősödött és még ma is fennáll.

Egy globális szintű piacvezető Franciaországból

1977-ben a Sonepar 1275 munkatársa teljes körű lefedettséget ért el Franciaországban. Ebben az időszakban a cég 57 telephellyel és 50 000 ügyféllel rendelkezett. 1982-ben megkezdődött a nemzetközivé válás. Terjeszkedését Európában kezdte: Németországban, Hollandiában, majd később Spanyolországban, Olaszországban és Belgiumban vásárol fel cégeket. 1998-ban a NorthEast Electrical Distributors megvásárlásával a cég megkezdte tevékenységét az USA-ban is. Ez volt az az év is, amikor az alapító lánya Marie-Christine Coisne-Roquette lett a Sonepar csoport elnöke. A következő 10 évben a Sonepar évről évre nőtt és megerősítette jelenlétét minden kontinensen (Nagy-Britannia, India, Kolumbia, Peru, Thaiföld, Új-Zéland). Az új akvizícióknak, valamint a fenntartható fejlődésnek köszönhetően az Egyesült Államok a Csoport legnagyobb piacává vált.

2020-ban a Sonepar az ágazat egyik legjelentősebb szereplője. A cég tavaly ünnepelte fennállásának 50. születésnapját.