A Sonepar Magyarország Kft. története

A mai Sonepar Magyarország Kft. 1991 tavaszán alakult kisvállalkozásként, amely azóta 14 telephellyel rendelkező, országos lefedettségű villamossági kereskedelmi hálózattá nőtte ki magát. 190 munkatárssal, 20 milliárd éves árbevétellel Magyarország piacvezető villamossági kereskedései között tudhatja magát.

Az első gyökeres változást 1999 tavasza jelentette, amikor a francia Sonepar többségi tulajdont szerzett a társaságban, azonban a cég továbbra is GÁTIBA néven szerepelt a piacon. Az egyre növekvő igények és a szándék, hogy a vevők az ország minden területén hasonló színvonalú kiszolgálásban részesüljenek - vezették a céget a piaci jelenlét folyamatos erősítésére.

2007 januárjában a Sonepar csoport 100%-os tulajdonszerzésével egy időben a cégnév a mostani Sonepar Magyarország Kft.-re változik.

A jelentős mértékű tőke bevonása, valamint a szakmai befektető stratégiai célkitűzése megalapozta a piaci szerepvállalás kibővítésének lehetőségét. Ennek eredményeként a villamossági anyagok teljes termékválasztékára bővülhetett a cég termékszerkezete, és egyben lehetőség nyílt nagyobb és átfogóbb raktárkészlet tartására, új szolgáltatások bevezetésére.

2007-ben megjelent az első átfogó termékkatalógusa és megrendezte első Szakmai Napját, amit azóta is – a hazai piacon – a szakma egyedülálló rendezvényeként évről évre megrendez.

A Sonepar Magyarország lehetőséget teremtett vevői számára az este 20.00 óráig történő rendelésleadásra, másnapi teljesítéssel, valamint egyedi megállapodás alapján, akár közvetlenül a munkaterületre történő kiszállításra.

Az innováció időszaka

Lépést tartva a digitális fejlődéssel 2008-ban a cég elindította az elektronikus kereskedelmet. Mivel a Sonepar kifejezetten fontosnak tartja partnerei és a villamosipar különböző területén dolgozó szakemberek megfelelő tájékoztatását a szakma újdonságairól, a legújabb trendekről és a műszaki információkról, ezért saját szerkesztésű kiadványt hozott létre: a Reportot. A kiadvány 2008 óta negyedéves megjelenéssel ma is a Partnerei rendelkezésére áll.

A következő években a cég egységesítette telephelyei arculatát. 2012-ben megújult elektronikus kereskedelmi áruháza egy B2B piacra optimalizált webshoppal. A rendszer az egyedi Sonepar termékadatbázison kívül, az átlagos webáruházaktól eltérő, üzleti igényeket is kielégítő funkciókkal rendelkezett már a bevezetés évében is.

2015 novembere mérföldkő volt a cég életében. A Sonepar Magyarország Kft.  életében először teljesítette az 1 milliárd Forintos havi forgalmat.

A cégvezetés hamar felismerte, hogy a folyamatos fejlődés és versenyképesség fenntartásának elengedhetetlen feltétele a megfelelő informatikai támogatás biztosítása. Ennek a stratégiának az egyik elemeként 2017-ben nagy projekt indult. Bevezetésre került egy új integrált vállalatirányítási rendszer a Microsoft Dynamics AX. Ezt a stratégiát folytatva 2018-ban Magyarországon elsőként indított okostelefonon és táblagépeken használható B2B webáruházat, a MobilShop-ot.

A cég 2019-ben ünnepelte jelenlétének 20. évfordulóját. Működésének alapját közös értékei, szabályai és elvei adják, melyek biztosítják céljai elérését, a fenntartható növekedést.

A Sonepar Magyarország elsődleges célja „La Référence” lenni az iparágban,

 

„Többet nyújtani, mint mások!”