Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató
A SONEPAR MAGYARORSZÁG KFT. ÁLTALÁNOS ADATVÉDELMI ÉS ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓJA
A SONEPAR MAGYARORSZÁG Kft. tevékenysége során kiemelt szerepet biztosít a személyes adatok
védelmének, ezért a hatályos jogszabályokkal, elsősorban az Európai Unió Általános Adatvédelmi
Rendeletével (GDPR) összhangban jelen tájékoztatóban rögzíti, és teszi közzé az általa alkalmazott
adatvédelmi és adatkezelési alapelveket, a személyes adatok kezelésének általános szabályait, az
érintettek jogait és jogérvényesítési lehetőségeit, valamint az ezzel kapcsolatos gyakorlati tudnivalókat.
A Tájékoztatóban elsősorban általános jelleggel nyújtunk tájékoztatást az adatkezelés jogalapjáról,
céljáról, időtartamáról stb. Az álláshirdetésre jelentkezők, a weboldal látogatói, a webáruház vásárlói, a
hírlevélre feliratkozott és a regisztrált felhasználók részletes tájékoztatást is olvashatnak a vonatkozó
adatkezelésről. A Társaságunkkal szolgáltatás igénybe vétele, szerződéses kapcsolat létesítése vagy
egyéb célból közvetlenül kapcsolatba lépő természetes személyek az általános adatkezelési és
adatvédelmi szabályokat, valamint jogérvényesítési lehetőségek ismertetését találják a jelen
Tájékoztatóban, az ezeken kívüli, konkrét információkat az általunk nyújtott szolgáltatások igénybe
vételéhez kapcsolódó dokumentációban, illetőleg létrejött szerződésben adjuk meg.
Jelen Tájékoztató különösen az alábbi jogszabályok figyelembe vételével készült:
• Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete a természetes személyeknek a
személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad
áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (Általános Adatvédelmi
Rendelet – „GDPR”)
• 2012. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információs szabadságról
(„Infotv.”)
• a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)
Az adatkezeléssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalók összefoglalóan a következők
Az adatkezelő neve: Sonepar Magyarország Kft.,
Elérhetősége: 2330 Dunaharaszti, Mechwart András u. 4.; info@sonepar.hu www.sonepar.hu
Az adatkezelés során mindenkor tájékoztatást adunk arról, hogy az Ön egyes személyes adatait
(pl. név, e-mail cím, telefonszám) milyen jogi alapon kezeljük – pl. jogszabályi előírás miatt, vagy
szerződés teljesítéséhez szükséges, esetleg az Ön hozzájárulásán alapul (az adatkezelés
jogalapja), konkrétan milyen célból történik az adatkezelés (az adatkezelés célja), kinek a részére
továbbítjuk az adatot (címzettek), belföldre vagy külföldre, meddig tároljuk azokat (a tárolás
időtartama).
Ön jogosult hozzáférést kapni az általunk kezelt személyes adataihoz, kérheti azok helyesbítését,
törlését, tiltakozhat az adatkezelés ellen, bizonyos esetekben élhet az adathordozhatóság
jogával, illetve kérheti az adatkezelés korlátozását (amíg döntés születik az adat sorsáról), és
panasszal élhet az illetékes hatóságnál (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság,
www.naih.hu ). Az Ön kérelmeire 1 hónapon belül válaszolunk.
Amennyiben az adatait az Ön hozzájárulásával kezeljük, Ön bármikor visszavonhatja a
hozzájárulást, ám ez nem érinti a korábbi adatkezelés jogszerűségét. Ha az adatait nem Öntől
kaptuk, tájékoztatjuk Önt az adat forrásáról. Automatizált döntéshozatal (ideértve a
profilalkotást) esetén az erre vonatkozó információkról is tájékoztatást adunk.
Az alábbiakban olvashatja az adatkezelésre és -védelemre vonatkozó szabályok részletes
ismertetését.
1. Fogalom-meghatározások
A jelen Tájékoztatóban használt fogalmakat a vonatkozó jogszabályok, így elsősorban a GDPR-ben és
az Infotv-ben meghatározottak szerint kell érteni. Így különösen:
Érintett: azonosított vagy azonosítható természetes személy. Azonosítható az a természetes személy,
aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám,
helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai,
szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján
azonosítható. A továbbiakban: Érintett, vagy Ön.
Személyes adat: az Érintettre vonatkozó bármely információ.
Adatkezelés: a Személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált
módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés,
tagolás, tárolás, átalakítás, megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás,
terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás,
korlátozás, törlés, megsemmisítés.
Adatkezelő: aki az Adatkezelés célját – önállóan vagy másokkal együtt – meghatározza. Jelen
Tájékoztató vonatkozásában Adatkezelő a SONEPAR MAGYARORSZÁG Kereskedelmi és Szolgáltató
Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2330 Dunaharaszti, Mechwart András u. 4., cégjegyzékszám:
13-09-099324).
Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely
egyéb szerv, amely az Adatkezelő nevében személyes adatokat kezel.
Az Érintett hozzájárulása: az Érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson
alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést
félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy a beleegyezését adja az őt érintő Személyes
adatok kezeléséhez.
2. Az adatkezelés általános alapelvei
Társaságunk a Személyes adatok kezelése során mindenkor az alábbi alapelvek figyelembe vételével
jár el, és az Adatkezelés egyes lépései során érvényesíti ezeket:
Jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság: A Személyes adatok kezelését jogszerűen és
tisztességesen, valamint az Érintett számára átlátható módon végezzük.
Célhoz kötöttség: a Személyes adatok gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból
történik, és azokat nem kezeljük ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon.
Adattakarékosság: a Személyes adatok az Adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és
relevánsak, és a cél megvalósításához szükséges adatokra korlátozódnak.
Pontosság: a Személyes adatoknak pontosnak és szükség esetén naprakésznek kell lenniük; minden
ésszerű intézkedést megteszünk annak érdekében, hogy az Adatkezelés céljai szempontjából pontatlan
Személyes adatokat haladéktalanul töröljük vagy helyesbítsük.
Korlátozott tárolhatóság: a Személyes adatok tárolásának olyan formában kell történnie, amely az
Érintettek azonosítását csak a Személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi
lehetővé; a Személyes adatok ennél hosszabb ideig történő tárolására csak akkor kerülhet sor,
amennyiben a Személyes adatok kezelésére közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi
kutatási célból vagy statisztikai célból kerül majd sor, a Rendeletben az érintettek jogainak és
szabadságainak védelme érdekében előírt megfelelő technikai és szervezési intézkedések
végrehajtására is figyelemmel.
Integritás és bizalmas jelleg: a Személyes adatok kezelését oly módon védjük, hogy megfelelő
technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő
biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével,
megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve.
Elszámoltathatóság: az Adatkezelő felelős a fenti elvek betartásáért, a jogszabályoknak való
megfelelésért, és képesnek kell lennie a megfelelés igazolására.
Beépített adatvédelem: Az Adatkezelő a tudomány és technológia állása és a megvalósítás költségei,
továbbá az Adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes személyek
jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével
mind az Adatkezelés módjának meghatározásakor, mind pedig az Adatkezelés során olyan megfelelő
technikai és szervezési intézkedéseket – például álnevesítést – hajt végre, amelyek célja egyrészt az
adatvédelmi elvek, például az adattakarékosság hatékony megvalósítása, másrészt a Rendeletben
foglalt követelmények teljesítéséhez és az Érintettek jogainak védelméhez szükséges garanciák
beépítése az adatkezelés folyamatába.
Alapértelmezett adatvédelem: Az Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt
végre annak biztosítására, hogy alapértelmezés szerint kizárólag olyan Személyes adatok kezelésére
kerüljön sor, amelyek az adott konkrét adatkezelési cél szempontjából szükségesek. Ez a kötelezettség
vonatkozik a gyűjtött személyes adatok mennyiségére, kezelésük mértékére, tárolásuk időtartamára és
hozzáférhetőségükre. Ezek az intézkedések különösen azt kell, hogy biztosítsák, hogy a Személyes
adatok alapértelmezés szerint a természetes személy beavatkozása nélkül ne válhassanak
hozzáférhetővé meghatározatlan számú személy számára.
3. Az Adatkezelés jogalapja
Társaságunk a Személyes adatokat elsősorban az Érintett hozzájárulása, az Érintettel kötött szerződés
teljesítése, jogszabályi kötelezettség teljesítése, illetőleg Társaságunk, mint Adatkezelő, vagy egy
harmadik fél jogos érdekének érvényesítése alapján kezeli.
Ezen kívül előfordulhat, hogy az adatkezelés az Érintett, vagy egy másik természetes személy
létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges, vagy az adatkezelés közérdekű, illetve
Társaságunkra ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat
végrehajtásával összefüggésben történik.
Amennyiben Ön álláshirdetésünkre jelentkezik, vagy egyébként önkéntesen önéletrajzot vagy más
Személyes adatot tartalmazó dokumentumot küld részünkre, mindaddig, amíg szerződéses jogviszony
létre nem jön Ön és a Sonepar Magyarország Kft. között, az adatkezelés jogalapja az Ön hozzájárulása,
melyet bármikor visszavonhat.
4. Az adatkezelés célja
Az adatkezelési célokat az egyes adatkezeléseknél egyedileg határozzuk meg, melyről az Érintettet
tájékoztatjuk.
Társaságunk nem végez automatizált adatkezelést, nem alkalmaz automatizált döntéshozatalt, ideértve
a profilalkotást is, kivéve a weboldal és a marketing levelek küldésével összefüggésben, amelyre
vonatkozó részletes tájékoztató a 10. pontban található.
Amennyiben Ön álláshirdetésünkre jelentkezik, vagy egyébként önkéntesen önéletrajzot vagy más
Személyes adatot tartalmazó dokumentumot küld részünkre, az adatkezelés célja döntés meghozatala
a szerződéses jogviszony létesítéséről.
5. A kezelt Személyes adatok köre
A Társaságunkkal kapcsolatba lépő Érintettekről kezelt Személyes adatfajtákat az egyes adatkezelési
céloknak megfelelően, az adattakarékosság elvére figyelemmel esetileg határozzuk meg, és
tájékoztatjuk az Érintettet.
Amennyiben Ön álláshirdetésünkre jelentkezik, vagy egyébként önkéntesen önéletrajzot vagy más
Személyes adatot tartalmazó dokumentumot küld részünkre, kizárólag az Ön által megadott személyes
adatokat kezeljük (ideértve azt az e-mail vagy postacímet is, melyről a küldemény érkezik).
6. A Személyes adatok továbbítása
Társaságunk tájékoztatást ad az egyes adatkezelésekkel összefüggésben, ha azokat más
személyeknek (címzettek) adja át. Az Európai Unió területén kívülre kizárólag akkor továbbítunk
Személyes adatot, ha az megfelelő védelmi szintet képes biztosítani, melyet az Európai Bizottság állapít
meg.
Amennyiben Ön álláshirdetésünkre jelentkezik, vagy egyébként önkéntesen önéletrajzot vagy más
Személyes adatot tartalmazó dokumentumot küld részünkre, azokat nem továbbítjuk.
7. Az adattárolás időtartama
Társaságunk a Személyes adatokat az adatkezelés céljának megvalósulásáig kezeli és tárolja, illetve a
jogszabályokban előírt őrzési idő lejártáig.
Amennyiben Ön álláshirdetésünkre jelentkezik, vagy egyébként önkéntesen önéletrajzot vagy más
Személyes adatot tartalmazó dokumentumot küld részünkre, az adatokat kizárólag addig őrizzük meg,
ameddig döntés születik arról, hogy szerződéses kapcsolatot létesítünk-e Önnel.
8. Az Érintett jogai
8.1. A hozzáférés joga
Az Érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy Személyes
adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen Adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a
személyes adatokhoz és a jogszabályokban előírt információkhoz hozzáférjen.
Azaz az Érintett tájékoztatást kérhet Társaságunktól, hogy kezeljük-e Személyes adatait, és ha igen,
ezekhez hozzáférést, továbbá tájékoztatást kaphat az alábbiakról:
az adatkezelés célja
az érintett Személyes adat kategóriái
azon címzettek, akikkel a Személyes adatot közölték vagy közölni fogják
a Személyes adat tárolásának tervezett időtartama
jogai a helyesbítéshez, törléshez, korlátozáshoz, tiltakozáshoz, panasztételhez
ha az adatokat nem az Érintettől gyűjtöttük, az adatok forrására vonatkozó információk.
8.2. Helyesbítéshez való jog
Az Érintett jogosult arra, hogy kérésére Társaságunk helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan Személyes
adatokat, illetve – figyelembe véve az Adatkezelés célját – kérheti a hiányos Személyes adatok
kiegészítését, kiegészítő nyilatkozat útján.
8.3. Törléshez való jog
Abban az esetben, ha
- a Személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték, kezelték,
vagy
- az Adatkezelés kizárólag az Érintett hozzájárulásán alapult, és az Érintett visszavonja a
hozzájárulást, vagy
- az Érintett jogszerűen tiltakozik az Adatkezelés ellen, vagy
- a Személyes adatot jogellenesen kezeltük, vagy
- a Személyes adatot jogszabályi előírás miatt törölni kell, vagy
- az adat gyűjtése üzletszerzési céllal történt,
az Érintett jogosult kérni a rá vonatkozó Személyes adat törlését.
Amennyiben a Személyes adatot nyilvánosságra hoztuk, törlési kötelezettség esetén (az elérhető
technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembe vételével) megtesszük az ésszerűen elvárható
lépéseket más adatkezelők tájékoztatására, hogy az Érintett kérelmezte a Személyes adatra mutató
link, vagy az adat másolatának, másodpéldányának törlését.
A törlési jog nem érvényesíthető, amennyiben az Adatkezelés szükséges a véleménynyilvánítás
szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából, jogszabályi kötelezettség teljesítése
miatt, a népegészségügyet érintő közérdekből, közérdekű archiválás, tudományos és történelmi
kutatási vagy statisztikai célból történő adatkezeléssel összefüggésben, valamint jogi igények
előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, védelméhez.
8.4. Az Adatkezelés korlátozásához való jog
Az alábbi esetekben az Érintett jogosult kérni, hogy Társaságunk korlátozza az adatkezelést:
- arra az időre, amíg Társaságunk ellenőrzi a Személyes adatok pontosságát, mert az Érintett
azokat vitatja;
- jogellenes Adatkezelés esetén, ha az Érintett a törlés helyett a felhasználás korlátozását kéri;
- Társaságunknak már nincs szüksége az adott Személyes adat kezelésére, de Érintett igényli
azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, védelméhez;
- az Érintett tiltakozott az Adatkezelés ellen, amíg Társaságunk megvizsgálja a tiltakozási
kérelmet.
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, a Személyes adatokat a tárolás kivételével csak az Érintett
hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, védelméhez, vagy más
személyek jogainak védelme érdekében, illetve fontos közérdekből lehet kezelni. A korlátozás
feloldásáról az Érintettet előzetesen tájékoztatjuk.
8.5. Adathordozhatósághoz való jog
Amennyiben az Adatkezelés az Érintett hozzájárulásán alapul, és automatizált módon történik, az
Érintett jogosult kérni, hogy a Személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható
formátumban megkapja, és másik Adatkezelőnek továbbítsa.
Társaságunk jelenleg nem végez olyan jellegű Automatizált adatkezelést, amely alapján a fenti jog
gyakorolható. Társaságunknál kezelt Személyes adatairól a Hozzáférési jog gyakorlása körében kérhet
másolatot.
8.6. A tiltakozáshoz való jog
Amennyiben az Adatkezelésre közvetlen üzletszerzési céllal került sor, az Érintett jogosult tiltakozni az
Adatkezelés ellen. Ebben az esetben a Személyes adatok a továbbiakban nem kezelhetők ebből a
célból.
Ha az Adatkezelésre az Adatkezelő egyéb jogos érdeke alapján kerül sor, az Érintett jogosult tiltakozni
az Adatkezelés ellen. Ebben az esetben a Személyes adatokat nem kezeljük tovább, kivéve, ha
bizonyítjuk, hogy az Adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget
élveznek az Érintett érdekeivel, jogaival szemben, vagy pedig jogi igények előterjesztéséhez,
érvényesítéséhez, védelméhez szükségesek.
9. Az Érintett jogainak érvényesítése
Az átláthatóság alapelvének megfelelően Társaságunk mind az Érintett tájékoztatása, mind jogainak
érvényesítése során megfelelő intézkedéseket hozunk annak érdekében, hogy az Érintettek tömör,
átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva
kapjanak tájékoztatást, illetőleg segítsük elő az egyéb érintetti jogok gyakorlását.
Az információkat elsősorban írásban (ideértve az elektronikus formát is) közöljük, az Érintett kérésére
szóban is. Elektronikusan benyújtott kérelmekre elektronikus formában válaszolunk (kivéve, ha az
Érintett ezt másként kéri).
Az érintetti jogok gyakorlására vonatkozó kérelmeket – amennyiben a kérelmező személyazonossága
megállapítható – a lehető legrövidebb időn belül, de legalább a kérelem beérkezésétől számított 1
hónapon belül megválaszoljuk, tájékoztatva az Érintettet a meghozott intézkedésekről. A kérelem
összetettségétől, illetőleg a kérelmek számától függően ez a határidő legfeljebb 2 hónappal
meghosszabbodhat, amelyről azonban – az okok megjelölésével – a kérelem kézhezvételétől számított
1 hónapon belül tájékoztatást adunk.
Ha a kérelem nyomán intézkedésre nem kerül sor, erről, valamint az indokairól szintén legkésőbb a
kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül értesítjük az Érintettet, megjelölve a panasz
benyújtása és a bírósági jogorvoslat lehetőségét.
Az adatkezelési tájékoztatást, valamint fentebb felsorolt jogok gyakorlásával kapcsolatos kérelmekre
adott választ Társaságunk ingyenesen biztosítja. Azonban amennyiben a kérelem egyértelműen
megalapozatlan, vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, jogosultak vagyunk ésszerű díjat
felszámítani, vagy megtagadni a kérelem alapján történő intézkedést.
Az érintetti kérelmek nyomán hozott helyesbítési, törlési, korlátozási intézkedésekről értesítjük
mindazon címzetteket, akikkel a Személyes adatot közöltük, kivéve, ha ez lehetetlen, vagy aránytalanul
nagy erőfeszítést igényel.
Az Érintett kérésére részére tájékoztatást adunk ezen címzettekről.
Adatvédelmi incidens esetén, ha az valószínűleg magas kockázattal jár az Érintettek jogaira nézve,
részükre haladéktalanul tájékoztatást adunk az incidensről személyesen, vagy nyilvános tájékoztató
útján.
10. A weboldal, webáruház, hírlevelek, kérdőívek, regisztrációs felületek használatával
kapcsolatos információk
10.1. Általános információk
Társaságunk gyűjthet anonim módon információkat arról, hogy Ön miként szokta használni az internetes
felületeit, cookie-k és pixel tagok által (Személyes adatok köre). A Sonepar Magyarország Kft.
összevetheti ezeket az információkat az Ön által megadott bármilyen egyéb adattal, kéréseinek és
megrendeléseinek jobb teljesítése érdekében, és felhasználhatja ezeket annak érdekében, hogy
átalakíthassa Internetes felületét ezzel nagyobb segítséget nyújtva Ügyfeleinek, valamint abból a célból,
hogy megfelelő marketing üzeneteket küldjön, és hogy adatbázisát naprakészen tartsa (az adatkezelés
célja).
A cookie egy kis adat, amit az Internet-szerver küld az Internet használónak, amikor az meglátogat egy
Internetes felületet. A cookie olyan különböző Internetes oldalakról tartalmaz információkat, amelyeket
a felhasználó korábban meglátogatott. A Sonepar Magyarország Kft. Internetes felületei a pixel tagokat
a cookie-k olvasására használják. A legtöbb felhasználó automatikusan elfogadja a cookie-kat, azaz az
adatkezelés az Ön hozzájárulásán alapul. Ezt bármikor visszavonhatja, a böngésző opcióiban Ön
beállíthatja, hogy ne kapjon többet cookie-kat, és ugyanígy törölheti a már meglévőket is. Ez azonban
nem érinti a korábbi adatkezelés jogszerűségét. Néhány, a böngészőnek küldött cookie a Sonepar
Magyarország Kft.-nek segít abban, hogy Ön rövidebb időn belül kapcsolódjon a site-ra, például
emlékezteti Önt kapcsolatának beállításaira, amikor másodszorra ad le megrendelést – ez azt jelenti,
hogy Önnek nem kell a komplett kapcsolódási folyamatot teljesítenie, feltéve, hogy beállításai nem
változtak meg az előző rendelés óta. Ezen kívül, ha Ön visszautasítja a cookie-kat, a site néhány
funkciója lehet, hogy nem fog megfelelően működni.
Az Ön hozzájárulása alapján, a Sonepar Magyarország Kft. megoszthatja az Ügyfél által megadott
adatokat belső adatfeldolgozás és adminisztrációs célból.
Társaságunk felhívja Ügyfelei figyelmét arra, hogy az internetes felületein elhelyezett linkekre és a
szalaghirdetésekre kattintva esetenként átkerülhetnek egy másik Internetes oldalra, ahol a Sonepar
Magyarország Kft. feltételeitől eltérő adatvédelmi szabályozás lehet érvényben. A Sonepar
Magyarország Kft. ezért felhívja az oldalára látogatók figyelmét arra, hogy ezen internetes oldalak
adatvédelmi szabályairól a használat előtt tájékozódjon. Mivel a Sonepar Magyarország Kft. nem
ellenőrzi a harmadik felek által gyűjtött információkat, ezért a Sonepar Magyarország Kft. az ily módon
gyűjtött információkért felelősséget nem vállal.
10.2. Webáruházaink működése
Adatainak megadásával Ön hozzájárul ahhoz, hogy a megadott adatokat a Sonepar
Magyarország Kft. felhasználja az Önnel folytatott kereskedelem folyamán annak érdekében,
hogy a Sonepar Magyarország Kft. teljesíthesse az Ön kéréseit és megrendeléseit (az adatkezelés
a szerződés teljesítéséhez szükséges, a szerződéskötés előfeltétele). Amennyiben Ön nem adja meg
adatait, nem tudja a webáruházat használni.
A webáruház működése során is gyűjthet a Sonepar Magyarország Kft. ilyen módon információkat arról,
hogy miként szokta az Ügyfél használni ezt az Internetes felületet, cookie-k és pixel tagok által. A
Sonepar Magyarország Kft. összevetheti ezeket az információkat az Ön által megadott bármilyen egyéb
adattal, kéréseinek és megrendeléseinek jobb teljesítése érdekében.
Ön a Személyes adatainak törlését bármikor kérheti a következő e-mail címre küldött elektronikus
levélben: webshop@sonepar.hu címre küldve, illetve gyakorolhatja a 8. pontban foglalt jogait. Törlés
igénylésekor a Sonepar Magyarország Kft. fenntartja a törlés kérésének elutasítását, ha az a
webáruházainak és kereskedelmi rendszereinek működésének ellentmondó. Ilyen például, ha egy
olyan felhasználó kéri adatainak törlését a rendszerből, akinek már korábban voltak teljesített
megrendelései.
10.3. Elektronikus hírlevelek, (eDM levelek), kérdőívek, regisztrációs felületek
A Sonepar Magyarország Kft. eDM leveleit (elektronikus hírleveleit) egy külső szolgáltató rendszerével
küldi Ügyfelei részére. A rendszer a külső hírlevelekben (kivétel a rendezvények, nyereményjátékok,
webshop regisztrációk) minden esetben a kettős OptIn és a kettős OptOut folyamat szerint működik,
vagyis a feliratkozónak minden esetben egy szándékmegerősítő linkre kattintva kell szándékát
véglegesítenie. A Sonepar Magyarország Kft. eDM leveleinek sikerességét vizsgálva (mérve),
leveleinek színvonalának, megjelenésének javítása érdekében a kiküldött eDM levélben elhelyezett
kódokat használ. Ilyen elhelyezett kódok a levél megnyitás, levélből átkattintás, az ügyfél levelező-
kliensének megállapítása.
Feliratkozások eDM levelekre
A Sonepar Magyarország Kft. két csoportba sorolja eDM leveleinek címzettjeit.
a. Külső (Látogatói) címzettek: olyan magánszemélyek, akik valamelyik publikus weboldalunkon
elhelyezett űrlap kitöltésével kerültek be a levélküldő rendszerbe. A Látogató a feliratkozáskor egy
jelölőnégyzet (checkbox) bejelölésével elfogadja a Sonepar Magyarország Kft. eDM leveleinek küldési
folyamatát, és egyben egyértelműen felhatalmazza a Sonepar Magyarország Kft.-t, hogy akciós
ajánlatokat, általános információkat küldjön email címére.
b. Szerződött Partnerek címzettjei: azok a cégek, egyéni vállalkozók (nem természetes személyek),
akik a Sonepar Magyarország Kft.-vel a regisztrációt megelőzően Együttműködési Keretszerződést
kötöttek. Ezt követően a Sonepar Magyarország Kft. értékesítő munkatársai rögzítik a hírlevél
címzettjeit eDM küldő rendszerbe, de minden esetben előzetesen telefonon és vagy személyesen
egyeztetve a Partnerrel. Amikor munkatársunk a rögzítést elvégezte, a rendszer egy elektronikus
levélben tájékoztatja a címzettet a rögzítésről, és egy engedélyező linkre történő kattintással a
címzettnek kell engedélyeznie a levelek küldését. A Sonepar Magyarország Kft. szerződött
partnereinek küldött leveleiben elhelyezett különböző mérőkódokkal vizsgálja leveleinek sikerességét
(levél megnyitás, levélből történő átkattintás) és leveleinek színvonalasabbá tételének érdekében,
megállapítja a címzett levelező kliensének típusát.
Leiratkozások eDM levelekről
A Sonepar Magyarország Kft. minden olyan eDM levélnél biztosítja címzettjei számára az adott témájú
levélről történő leiratkozás lehetőségét, amely valamilyen akciós ajánlatot, kampányt, általános
információt, híreket tartalmaz. Ehhez minden esetben a kiküldött eDM levél végén található úgynevezett
leiratkozás linkre kell kattintania.
Az eDM leveleinkről történő leiratkozásnál a Sonepar Magyarország Kft. címzettjeinek viselkedésére
alapozva leiratkozáskor feltételezi, hogy a címzett véletlenül kattintott a leiratkozás gombra. Ez esetben
a címzettnek szándékának megerősítéseként egy úgynevezett szándék megerősítő linkre kell
kattintania. Ekkor a rendszer leiratkoztatja a címzettet, egyben az adatai véglegesen törlésre kerülnek
a rendszerből.
A Sonepar Magyarország Kft. hírlevél küldő szolgáltatással küld Ügyfeleinek Partner rendezvényeivel
és eBusiness rendszereivel kapcsolatos tájékoztató eDM leveleket, amelyek küldéséhez Látogató vagy
Ügyfél egy korábban kitöltött regisztrációs űrlapon keresztül hozzájárult. Ilyen folyamatok levelei
lehetnek például szerződött Partnereink részére üzemeltetett üzleti webshop-ba történő regisztrációt
követően a regisztrált felhasználó hozzáférési adatainak megküldése, illetve a Sonepar Magyarország
Kft. által szervezett:
• rendezvények regisztrációs felülete (pl. Szakmai Nap, Nyári Roadshow, Partnertalálkozó,
Képzés stb.),
• saját szervezésű kereskedelmi akciók regisztrációs felülete,
• nyereményjátékok regisztrációs felülete (pl. eBusiness Nyereményjáték)
• elégedettségi felmérések a szolgáltatási szint növelése érdekében.
Ön a Személyes adatainak törlését bármikor kérheti a következő e-mail címre küldött elektronikus
levélben: info@sonepar.hu . Törlés kérésekor a Sonepar Magyarország Kft. kérése, hogy a kérést
tartalmazó levél egyértelműen és beazonosíthatóan tartalmazza azt az adatot, melyből be tudja
azonosítani a felhasználót.
11. Elérhetőségek
A kérelmeket, illetve az adatkezeléssel kapcsolatos bármilyen megkeresést az alábbi elérhetőségeken
lehet Társaságunkhoz eljuttatni:
Sonepar Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Postacím: 2330 Dunaharaszti, Mechwart András u. 4.
E-mail: info@sonepar.hu
Az adatkezeléssel kapcsolatos panaszokkal közvetlenül a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatósághoz (cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c, telefonszám: +36-
1-391-1400, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu, weboldal: www.naih.hu) lehet fordulni.
Az Érintett jogainak megsértése esetén bírósághoz fordulhat. A bírósági jogorvoslatra a polgári
perrendtartás szerint a törvényszék illetékes.
12. Hatályba lépés
Jelen Tájékoztató 2018. május 25. napján lép hatályba.
A jelen Tájékoztatót a Sonepar Magyarország Kft. egyoldalú döntésével bármikor módosíthatja,
és a módosítás a közzététellel válik hatályossá.