Történetünk
A Sonepar megjelenése Magyarországon
1999 A Sonepar többségi tulajdont szerzett, de a cég továbbra is GÁTIBA néven szerepel a piacon.
2000-2004 Új telephely nyitások
• Kaposváron, Szombathelyen, Budafokon, Kecskeméten, Nagykanizsán, Pakson, Sopronban és Győrben
• Akvizíciós terjeszkedés Békéscsabán, Gyulán és Mátyásföldön és az MD-Vill Kft, beolvadásával Tatabányán.
• Dunaharaszti Központ nyitása és a cégközpont áthelyezése
Magyarországi lefedettség kiterjesztése, 100%-os tulajdonszerzés, cégnév változás
2005-2006 Újabb telephelyek nyitása Debrecenben, Pápán és Pestszentlőrincen.
2007 A Sonepar 100%-os tulajdont szerez, a cégnév Sonepar Magyarország Kft.-re változik
• Sonepar 1. Szakmai napja az akkori Syma Csarnokban
• Első termékkatalógus kiadása
• Új szolgáltatások indítása
2008 Elindul az elektronikus kereskedelem
• Első Report magazin kiadása
• Új, egységes telephelyi arculat kialakítása
Logisztikai fejlesztések, Tranzitpontok bevezetése
• 2010-2011 Tranzitpontok kialakítása
• Pesti telephely nyitása
2012-2014 EASYPRO Webshop és Mistrál indulása
• Új telephely nyitása Székesfehérváron
• Első vevői VIP rendezvény
Elektronikus kereskedelem kiterjesztése és a MobilShop bevezetése
2015-2016 Első 1Mrd Ft-os árbevételű hónap
• Első nyári RoadShow megrendezése
• 10. Sonepar Szakmai nap
2017-2018
Microsoft Dynamics AX integrált vállalatirányítási rendszer és a MobilShop bevezetése
2019 Magyarországi jelenlétének 20 éves évfordulóját ünnepli.
A Sonepar Magyarország Kft. Éves meghaladja a 14 milliárd forintot, munkavállalóinak száma 155 fő.
Növekedés és digitális átalakulás, arculat és logóváltás
2020 A Marchiol Kft beolvadása.
2021
• Első ONLINE Szakmai Nap megrendezése
• Sonepar logó cseréje és új egységes márka arculat létrehozása
2022 Az Újfa-Vill Kft. bolvadása és az MD-Vill Kft. villamosipai üzletágának átvétele.
• 15. Sonepar Szakmai Nap megrendezése
• Új telephelyi arculat kialakítása
• Új kiszállító furgon arculat
2024 Elkészült új raktár és irodaépületünk Dunaharasztiban
• + 8000 nm raktárterület. 13 200 nm-re növelve raktárkapacitásunkat.
• 800nm Automata raktár
• 50 fős szakmai oktató központ
• 500Kw napelemes rendszer
A Sonepar Magyarország Kft. története
A mai Sonepar Magyarország Kft. 1991 tavaszán alakult kisvállalkozásként, amely azóta 15 telephellyel rendelkező, országos lefedettségű villamossági kereskedelmi hálózattá nőtte ki magát. 250 munkatárssal, 37 milliárd éves árbevétellel Magyarország piacvezető villamossági kereskedései között tudhatja magát.
Az első gyökeres változást 1999 tavasza jelentette, amikor a francia Sonepar többségi tulajdont szerzett a társaságban, azonban a cég továbbra is GÁTIBA néven szerepelt a piacon. Az egyre növekvő igények és a szándék, hogy a vevők az ország minden területén hasonló színvonalú kiszolgálásban részesüljenek - vezették a céget a piaci jelenlét folyamatos erősítésére.
2007 januárjában a Sonepar csoport 100%-os tulajdonszerzésével egy időben a cégnév a mostani Sonepar Magyarország Kft.-re változik.
A jelentős mértékű tőke bevonása, valamint a szakmai befektető stratégiai célkitűzése megalapozta a piaci szerepvállalás kibővítésének lehetőségét. Ennek eredményeként a villamossági anyagok teljes termékválasztékára bővülhetett a cég termékszerkezete, és egyben lehetőség nyílt nagyobb és átfogóbb raktárkészlet tartására, új szolgáltatások bevezetésére.
2007-ben megjelent az első átfogó termékkatalógusa és megrendezte első Szakmai Napját, amit azóta is – a hazai piacon – a szakma egyedülálló rendezvényeként évről évre megrendez.
A Sonepar Magyarország lehetőséget teremtett vevői számára az este 20.00 óráig történő rendelésleadásra, másnapi teljesítéssel, valamint egyedi megállapodás alapján, akár közvetlenül a munkaterületre történő kiszállításra.
Az innováció időszaka
Lépést tartva a digitális fejlődéssel 2008-ban a cég elindította az elektronikus kereskedelmet. Mivel a Sonepar kifejezetten fontosnak tartja partnerei és a villamosipar különböző területén dolgozó szakemberek megfelelő tájékoztatását a szakma újdonságairól, a legújabb trendekről és a műszaki információkról, ezért saját szerkesztésű kiadványt hozott létre: a Reportot. A kiadvány 2008 óta negyedéves megjelenéssel ma is a Partnerei rendelkezésére áll.
A következő években a cég egységesítette telephelyei arculatát. 2012-ben megújult elektronikus kereskedelmi áruháza egy B2B piacra optimalizált webshoppal. A rendszer az egyedi Sonepar termékadatbázison kívül, az átlagos webáruházaktól eltérő, üzleti igényeket is kielégítő funkciókkal rendelkezett már a bevezetés évében is.
2015 novembere mérföldkő volt a cég életében. A Sonepar Magyarország Kft. életében először teljesítette az 1 milliárd Forintos havi forgalmat.
A cégvezetés hamar felismerte, hogy a folyamatos fejlődés és versenyképesség fenntartásának elengedhetetlen feltétele a megfelelő informatikai támogatás biztosítása. Ennek a stratégiának az egyik elemeként 2017-ben nagy projekt indult. Bevezetésre került egy új integrált vállalatirányítási rendszer a Microsoft Dynamics AX. Ezt a stratégiát folytatva 2018-ban Magyarországon elsőként indított okostelefonon és táblagépeken használható B2B webáruházat, a MobilShop-ot.
A cég 2024-ben ünnepli jelenlétének 25. évfordulóját. Működésének alapját közös értékei, szabályai és elvei adják, melyek biztosítják céljai elérését, a fenntartható növekedést.
A Sonepar Magyarország elsődleges célja „La Référence” lenni az iparágban,
„Többet nyújtani, mint mások!”