Megfelelőség és integritás
Mindenki elkötelezett, minden megfelelő!
A jogi és szabályozási követelmények betartása olyan kihívás, amelyet mind a 48 országban teljesítünk. De ennél többet csinálunk, mert az integritás a csoport munkatársainak egyik legfontosabb napi problémája.
A „La Référence” -é válásra való törekvésünk a megfelelésre és az integritásra is vonatkozik.
A Sonepar elkötelezett a legmagasabb etikai, társadalmi és környezetvédelmi előírások mellett, és felelős vállalatként viselkedik minden országban, ahol működik.
A Sonepar 1969-es létrehozása óta az etika és a jó kormányzás tiszteletben tartása, amelyet az alapító megtestesített és átadott, mindig is prioritás volt a csoport számára.
Marie-Christine Coisne-Roquette, Permanent representative of Colam Entreprendre, Sonepar Chairman
A megfelelés mindenki felelőssége a Soneparnál, minden nap és minden tevékenységünk során
Philippe Delpech, A Sonepar Vezérigazgatója
2019-ben történt
2019-ben a Sonepar lett az első csoport Franciaországban, amelyet hivatalosan is megfelelőnek nyilvánítottak a franciaországi Sapin II korrupcióellenes törvény összes követelményének. A határozatot 2019. július 4-én a Francia Korrupcióellenes Ügynökség Végrehajtó Bizottsága (Agence Française Anticorruption - AFA) fogadta el. A Sonepar bevezette mind a nyolc szükséges intézkedést és eljárást: magatartási kódex, bejelentési rendszer, kockázati térkép, harmadik fél átvilágítási eljárásai, számviteli ellenőrzési eljárások, képzési program, belső fegyelmi eljárás, ezen intézkedések belső ellenőrzési és értékelési eljárása.
A Sonepar magatartási kódexe
A Csoport magatartási kódexe a Soneparon belüli globális megfelelés és integritás referenciadokumentuma.
A 2017. évi első kiadás után egy frissített verzió jelent meg 2020 elején. A legfrissebb szabályozási fejlesztések, a bevált gyakorlatok, valamint a Sonepar befolyásoló árbevétel kockázatának feltérképezése alapján bővítették.
Az összes Sonepar régió és támogatói hozzájárult ehhez az olvasóbarát magatartási kódexhez, amelyet a Sonepar végrehajtó csoport, az ellenőrzési bizottság és a testület hagyott jóvá.
Meghatározza a helyes magatartás alapelveit és szabályait, amelynek irányítania kell minden Sonepar munkatársat a napi üzleti tevékenységük során, mindenhol és minden nap.
Minden egyes munkatárs hozzáféréssel rendelkezik a magatartási kódex saját nyelvén található digitális verziójához, és a csoporthoz való csatlakozáskor hozzáférést kap. Annak érdekében, hogy mindenki megértse és betartsa, 20 különféle nyelven érhető el.
Beszállítói magatartási kódex
A Sonepar elvárja, hogy üzleti partnerei elkötelezzék magukat ugyanolyan magas szintű etika mellett. Mint ilyen, a speciális szabványokat egy külön beszállítói magatartási kódex határozott meg, és a csoport eljárásokat vezetett be üzleti partnerei integritásának felmérésére.
Megfelelőségi irányelvek és eljárások
A Sonepar magatartási kódexében meghatározott alapelvek és szabványok hatékony végrehajtása érdekében különféle témákkal foglalkozunk. A csoportos, valamint a helyi megfelelési szabályokkal és eljárásokkal, mint például a tisztességes verseny előmozdítása, a korrupció megelőzése, az adatvédelem védelme vagy a megfelelés, valamint embargókkal és a nemzetközi kereskedelmi szabályokkal.
Dedikált szervezet
A Csoport Jogi és Megfelelőségi Csoportja támogatja a Csoport magatartási kódexében és az ahhoz kapcsolódó politikákban és eljárásokban megfogalmazott alapelveket és bevált gyakorlatokat a regionális általános tanácsadókkal együtt.
Az egyes Regionális elnökök felelősek a Csoport Megfelelőségi Program végrehajtásáért a régióban. Az ő felelősségi körébe tartozik, az országok és a működő társaságok vezetőivel együtt.
A Megfelelőségi Bajnokok világméretű hálózata szintén kulcsszerepet játszik abban, hogy támogatást nyújtson a Sonepar működő vállalatainak a csoportmegfelelőségi program végrehajtásában.
Sonepar Nemzetközi Jogi és Megfelelőségi Bizottság (SILCC)
A főtanácsos elnöksége mellett a SILCC a Csoport a Jogi, Kockázat- és Megfelelőségi közösség vezetőiből áll.
Évente egyszer hagyományos értekezleten, valamint rendszeres konferencia-beszélgetések útján végzik a bevált gyakorlatok megosztását, a döntéshozatalt és az annak nyomon követését, hogy a Csoport megfelelési programját teljes mértékben tiszteletben tartsák.
Emberi jogi politika
A magatartási kódexében foglaltaknak megfelelően a Sonepar elkötelezett olyan munkakörnyezet biztosítása mellett, amely biztosítja, hogy minden munkatársával tisztességesen, egyenlően és tisztességesen bánjanak.
Emberi jogi szabályzatunk tovább részletezi kötelezettségvállalásainkat. Ez a Sonepar valamennyi működő leányvállalatára vonatkozik.
Ásványi anyagokra vonatkozó politika
A Sonepar mélyen elkötelezett a felelős beszerzés iránt, amely CSR-stratégiájának fontos részét képezi. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy beszállítóink termékei és alkatrészei ne gyakoroljanak káros hatást az emberi jogokra
ISO 9001 tanusítvány
Az ISO 9001-es rendszer a folyamatos fejlődési folyamat (Continous Improvement Process, CIP) révén gondoskodik az állandó fejlődésről a szervezet működésében, ezáltal mind a szervezet hatékonysága, eredményessége, mind a vevői elégedettség javul. A Sonepar Magyarország Kft. már több éve ISO 9001 tanusítvány szerinti irányítási rendszert alkalmaz.
- Magyar
- Deutsch
- English