Sonepar vállalat
1969-1979: A csoport megszületése és a „Francia” évek
- 1969-ben a Sonepar belép az elektromos berendezések üzletágába.
- Franciaországban felvásárlásokkal folytatódik a növekedés
A Sonepar-t 1969-ben alapították a Coisne és Lambert családok a "le Comptoir d'Electricité Franco-Belge" felvásárlásával.
A Sonepar szakembereknek, nem pedig egyéni fogyasztóknak értékesít. Ez azt jelenti, hogy a növekedést hosszú távú ügyfélkapcsolatok kiépítésével kell elérni. A csoport az emberekkel foglalkozik - egy olyan terület, amelyet Henri Coisne jól ismer.
A Sonepar más francia regionális forgalmazók felvásárlására irányuló stratégiát alkalmaz. 1971-ben megvásárolja a Socolec-et, egy regionális forgalmazót az északnyugat-franciaországi Le Mans-ban. A következő évben az Auvergne-Rhône-Alpes régióban található Comptoir Lyonnais d'Electricité-t is. Ezt követi a Sanélec, az északi St-Quentinben, majd 1978-ban a Teissier és a Groupe Tabur megvásárlása.
A Sonepar stratégiája ambiciózus, de ugyanakkor nagyon határozottan a helyi kapcsolatok fontosságának felismerésében gyökerezik. A siker kulcsa az a döntés, hogy a felvásárolt vállalatok megtartják vezetésüket és nagyfokú önállóságukat. A Sonepar hisz abban, hogy a vállalat vezetősége és munkatársai a piacuk specialistái - és ezt a helyi tudást értékeli és tiszteletben tartja.
1980-1989: Terjeszkedés Nyugat-Európában és az első ugrás az Atlanti-óceánon túlra
- A Sonepar belép Belgiumba, Németországba, Hollandiába, Olaszországba és Svájcba.
- Az éves árbevétel eléri az 1 milliárd dollárt, és a csoport Kanadában is terjeszkedik.
Az 1970-es évek végére a Sonepar megszilárdította pozícióját, mint Franciaország egyik feltörekvő csillaga. Majd a külföldi terjeszkedés lehetőségei felé fordította figyelmét.
1982-ben a Sonepar felvásárolja az Otrát, amely két különálló egységből áll: a holland Technische Unie elektromos elosztó vállalatból és a német Otto Kuhmann cégből.
A Soneparhoz hasonlóan az Otra is családi vállalkozás, bár története egészen 1880-ig nyúlik vissza. Az Otra bevétele hasonló a Soneparéhoz, de sokkal több embert foglalkoztat. Az akvizíció több volt, mint egy következő lépés a Sonepar számára - ez egy ugrás volt előre.
1984-ben a Sonepar túllép Európán, és a Lumen - az elektromos és automatizálási anyagok vezető forgalmazójának felvásárlásával Kanadában is terjeszkedik. Termékeit és szolgáltatásait a kereskedelmi, lakossági, ipari, OEM, intézményi, önkormányzati és bányászati szektorok számára tervezték.
1988-ban a Sonepar Olaszországban és Svájcban terjeszkedik tovább.
1990-1999: A jelentős növekedés szakasza, európai és amerikai felvásárlások révén.
- A Sonepar megkezdi működését a Cseh Köztársaságban, Finnországban, Norvégiában, Lengyelországban, Svédországban és az Egyesült Államokban.
- Marie-Christine Coisne-Roquette lesz az elnök.
1998-ban a Sonepar először lép be a világ legnagyobb piacára, az Egyesült Államokba. Abban az évben, amikor Marie-Christine Coisne-Roquette, az alapító Henri Coisne lánya lesz a csoport első elnöke, a Sonepar üzletet köt a massachusettsi székhelyű Eagle Electric (ma NorthEast Electrical) elektromos ellátó vállalat megvásárlásáról.
A háttér készen áll az Egyesült Államokban való gyors terjeszkedéshez. A New Jersey-i Cooper Electric Supply és a floridai World Electric Supply 1999-ben csatlakozik a csoporthoz. Alig egy évvel később a Capital Tristate, a Brook Electrical Supply és a Viking is csatlakozik a családhoz.
A Sonepar terjeszkedik a Cseh Köztársaságban és Finnországban, majd nem sokkal később Norvégiában, Lengyelországban és Svédországban is.
2000-2009: Globális vállalattá válás időszaka, a távol-keleti és a feltörekvő piacokon való megjelenéssel
A Sonepar belép Kínába és Brazíliába, valamint terjeszkedik az ázsiai és csendes-óceáni térségben, Európában és Észak-Amerikában.
Az éves árbevétel átlépi a 10 milliárd eurós mérföldkövet.
Az amerikai terjeszkedés az Eoff 2002-es felvásárlásával folytatódik. 2004-re a Sonepar vállalatok bevétele az Egyesült Államokban eléri az 1 milliárd dollárt. De a Sonepar terjeszkedési stratégiája - a helyi tapasztalat és a merész globális jövőkép ügyes ötvözése - még csak most kezdődik. 2005-ben a csoporthoz csatlakozik az Irby, a következő évben a Friedman Electric, 2007-ben pedig a Crawford.
2000-ben a Sonepar belép az ázsiai piacra, ahol az elektromos forgalmazók általában kis, vállalkozók által alapított családi vállalkozások. Ez a környezet tökéletesen illeszkedik a Sonepar stratégiájához, amely a helyi know-how és az alapítói tudás gondos megtartása mellett a vállalkozások felvásárlására és növelésére irányul. A Sonepar első ázsiai partnersége jól illusztrálja ezt. A hongkongi Supermoon elektromos termékek forgalmazóját 1985-ben alapították, és a Soneparhoz hasonlóan családi tulajdonban van.
2006-ban a Sonepar a kontinentális Kínába is eljutott, és közös vállalatot alapított a sanghaji Hite Electric elektromos forgalmazó céggel.
2008-ban a Sonepar felvásárolja a Hagemeyer egy részét, ezzel bővítve jelenlétét az ázsiai-csendes-óceáni térségben, Észak-Amerikában és Dél-Amerikában. Ausztráliában a Lawrence & Hanson és annak speciális üzletágai, a Pacific Datacom, a Specialized Lighting Solutions és a Solar + Solutions, valamint a szingapúri, malajziai és thaiföldi tevékenységek hozzáadásával, most Vallen Asia néven létezik.
Ugyanebben az évben a Sonepar megállapodást köt a malajziai elektromos elosztó piacvezető KVC-vel és annak leányvállalataival való partnerségről.
2010-2019: A Sonepar tovább terjeszkedik és 50. évfordulóját ünnepli.
- A csoport piacvezetővé válik az Egyesült Államokban, és jelentősen növekszik Dél-Amerikában.
- 2019 a Sonepar fennállásának 50. évfordulója.
A csoport továbbra is törekszik a felvásárlásokra, 2011-ben sikeresen vette át a sanghaji székhelyű WitJoint Automationt, 2012-ben pedig a thaiföldi DEP-t. Ugyanebben az évben a Sonepar belép Új-Zélandra a Corys Electrical felvásárlásával. 2010 és 2015 között összesen 21 vállalat és csapatuk csatlakozik a Soneparhoz az ázsiai-csendes-óceáni térségben.
2015-ben a Sonepar felvásárolja a Rexel összes dél-amerikai tevékenységét, beleértve a Nortelt és az ETIL-t Brazíliában; az Electra és a Flores Y kerstinget Chilében; valamint a Dirome-ot, a V&F-et és az AMP-t Peruban.
A Sonepar 2019-ben ünnepli fennállásának 50. évfordulóját.
Ugyanebben az évben a Sonepar felvásárolja a North Coast Electric-et az Egyesült Államokban, ezzel bővíti lefedettségét és erősíti lehetőségeit a világszínvonalú szolgáltatások és megoldások nyújtásában az ügyfelek és üzleti partnerek számára a Csendes-óceán északnyugati részén.
2020-tól napjainkig: Globális piacvezetés az elektromos termékek B2B forgalmazásában
- A Sonepar 2021-ben 26,4 milliárd eurós árbevételt ér el.
- Ugyanebben az évben új márkaarculatot vezet be.
- Számos stratégiai akvizíciót zárnak le.
2021-ben a Sonepar üzletet köt az illinois-i székhelyű Springfield Electric Supply Company felvásárlásáról.
A vásárlással a Sonepar szilárd platformot kap a növekedéshez és az USA egy új részén való terjeszkedéshez.
Ez a vállalat családi tulajdonban van, 1912 óta az Illinois állambeli Springfieldben székel, és teljes körű termék- és szolgáltatáskínálatot kínál az elektromos vállalkozók és kereskedelmi ügyfelek számára.
A 40 országot átfogó, 100 márkából álló, sűrű hálózatán keresztül a csoport ambiciózus átalakulási programot valósít meg annak érdekében, hogy az első olyan globális B2B elektromos forgalmazó legyen, amely teljes mértékben digitalizált és szinkronizált omnichannel élményt nyújt minden ügyfél számára.
A Sonepar 45 000 munkatársának szakértelmére és szenvedélyére támaszkodva 2021-ben 26,4 milliárd eurós forgalmat bonyolított le.
A Sonepar a globális léptékű és a helyi megoldások egyedülálló kombinációjának segítségével könnyíti meg ügyfelei életét.