Skip navigation
Kezdőlap Rólunk Sonepar vállalat

Sonepar vállalat

legacy-cge-products

1969-1979: A csoport megszületése és a „Francia” évek

  • 1969-ben a Sonepar belép az elektromos berendezések üzletágába.
  • Franciaországban felvásárlásokkal folytatódik a növekedés


legacy-comptoir-delectricite-franco-belge-branch

A Sonepar-t 1969-ben alapították a Coisne és Lambert családok a "le Comptoir d'Electricité Franco-Belge" felvásárlásával.

A Sonepar szakembereknek, nem pedig egyéni fogyasztóknak értékesít. Ez azt jelenti, hogy a növekedést hosszú távú ügyfélkapcsolatok kiépítésével kell elérni. A csoport az emberekkel foglalkozik - egy olyan terület, amelyet Henri Coisne jól ismer.

legacy-cge-lille

A Sonepar más francia regionális forgalmazók felvásárlására irányuló stratégiát alkalmaz. 1971-ben megvásárolja a Socolec-et, egy regionális forgalmazót az északnyugat-franciaországi Le Mans-ban. A következő évben az Auvergne-Rhône-Alpes régióban található Comptoir Lyonnais d'Electricité-t is. Ezt követi a Sanélec, az északi St-Quentinben, majd 1978-ban a Teissier és a Groupe Tabur megvásárlása.


A Sonepar stratégiája ambiciózus, de ugyanakkor nagyon határozottan a helyi kapcsolatok fontosságának felismerésében gyökerezik. A siker kulcsa az a döntés, hogy a felvásárolt vállalatok megtartják vezetésüket és nagyfokú önállóságukat. A Sonepar hisz abban, hogy a vállalat vezetősége és munkatársai a piacuk specialistái - és ezt a helyi tudást értékeli és tiszteletben tartja.

legacy-w-f-warehouse-st-gall

1980-1989: Terjeszkedés Nyugat-Európában és az első ugrás az Atlanti-óceánon túlra

  • A Sonepar belép Belgiumba, Németországba, Hollandiába, Olaszországba és Svájcba.
  • Az éves árbevétel eléri az 1 milliárd dollárt, és a csoport Kanadában is terjeszkedik.
legacy-otra-signature

Az 1970-es évek végére a Sonepar megszilárdította pozícióját, mint Franciaország egyik feltörekvő csillaga. Majd a külföldi terjeszkedés lehetőségei felé fordította figyelmét. 

1982-ben a Sonepar felvásárolja az Otrát, amely két különálló egységből áll: a holland Technische Unie elektromos elosztó vállalatból és a német Otto Kuhmann cégből. 

A Soneparhoz hasonlóan az Otra is családi vállalkozás, bár története egészen 1880-ig nyúlik vissza. Az Otra bevétele hasonló a Soneparéhoz, de sokkal több embert foglalkoztat. Az akvizíció több volt, mint egy következő lépés a Sonepar számára - ez egy ugrás volt előre.

lumen-headquarters

1984-ben a Sonepar túllép Európán, és a Lumen - az elektromos és automatizálási anyagok vezető forgalmazójának felvásárlásával Kanadában is terjeszkedik. Termékeit és szolgáltatásait a kereskedelmi, lakossági, ipari, OEM, intézményi, önkormányzati és bányászati szektorok számára tervezték.

1988-ban a Sonepar Olaszországban és Svájcban terjeszkedik tovább.

flags-sonepar-usa

1990-1999: A jelentős növekedés szakasza, európai és amerikai felvásárlások révén.

  • A Sonepar megkezdi működését a Cseh Köztársaságban, Finnországban, Norvégiában, Lengyelországban, Svédországban és az Egyesült Államokban.
  • Marie-Christine Coisne-Roquette lesz az elnök.
legacy-eagle-northeast-electric-trucks

1998-ban a Sonepar először lép be a világ legnagyobb piacára, az Egyesült Államokba. Abban az évben, amikor Marie-Christine Coisne-Roquette, az alapító Henri Coisne lánya lesz a csoport első elnöke, a Sonepar üzletet köt a massachusettsi székhelyű Eagle Electric (ma NorthEast Electrical) elektromos ellátó vállalat megvásárlásáról.

legacy-viking-electric-truck

A háttér készen áll az Egyesült Államokban való gyors terjeszkedéshez. A New Jersey-i Cooper Electric Supply és a floridai World Electric Supply 1999-ben csatlakozik a csoporthoz. Alig egy évvel később a Capital Tristate, a Brook Electrical Supply és a Viking is csatlakozik a családhoz.

A Sonepar terjeszkedik a Cseh Köztársaságban és Finnországban, majd nem sokkal később Norvégiában, Lengyelországban és Svédországban is.

selection-artwork-2

2000-2009: Globális vállalattá válás időszaka, a távol-keleti és a feltörekvő piacokon való megjelenéssel

  • A Sonepar belép Kínába és Brazíliába, valamint terjeszkedik az ázsiai és csendes-óceáni térségben, Európában és Észak-Amerikában.

  • Az éves árbevétel átlépi a 10 milliárd eurós mérföldkövet.

warehouses-outside-view-1

Az amerikai terjeszkedés az Eoff 2002-es felvásárlásával folytatódik. 2004-re a Sonepar vállalatok bevétele az Egyesült Államokban eléri az 1 milliárd dollárt. De a Sonepar terjeszkedési stratégiája - a helyi tapasztalat és a merész globális jövőkép ügyes ötvözése - még csak most kezdődik. 2005-ben a csoporthoz csatlakozik az Irby, a következő évben a Friedman Electric, 2007-ben pedig a Crawford.

legacy-supermoon-associates-branch

2000-ben a Sonepar belép az ázsiai piacra, ahol az elektromos forgalmazók általában kis, vállalkozók által alapított családi vállalkozások. Ez a környezet tökéletesen illeszkedik a Sonepar stratégiájához, amely a helyi know-how és az alapítói tudás gondos megtartása mellett a vállalkozások felvásárlására és növelésére irányul. A Sonepar első ázsiai partnersége jól illusztrálja ezt. A hongkongi Supermoon elektromos termékek forgalmazóját 1985-ben alapították, és a Soneparhoz hasonlóan családi tulajdonban van.

2006-ban a Sonepar a kontinentális Kínába is eljutott, és közös vállalatot alapított a sanghaji Hite Electric elektromos forgalmazó céggel.

landh-associate

2008-ban a Sonepar felvásárolja a Hagemeyer egy részét, ezzel bővítve jelenlétét az ázsiai-csendes-óceáni térségben, Észak-Amerikában és Dél-Amerikában. Ausztráliában a Lawrence & Hanson és annak speciális üzletágai, a Pacific Datacom, a Specialized Lighting Solutions és a Solar + Solutions, valamint a szingapúri, malajziai és thaiföldi tevékenységek hozzáadásával, most Vallen Asia néven létezik.

Ugyanebben az évben a Sonepar megállapodást köt a malajziai elektromos elosztó piacvezető KVC-vel és annak leányvállalataival való partnerségről.

selection-digital-4

2010-2019: A Sonepar tovább terjeszkedik és 50. évfordulóját ünnepli.

  • A csoport piacvezetővé válik az Egyesült Államokban, és jelentősen növekszik Dél-Amerikában.
  • 2019 a Sonepar fennállásának 50. évfordulója.
corys-associate-branch

A csoport továbbra is törekszik a felvásárlásokra, 2011-ben sikeresen vette át a sanghaji székhelyű WitJoint Automationt, 2012-ben pedig a thaiföldi DEP-t. Ugyanebben az évben a Sonepar belép Új-Zélandra a Corys Electrical felvásárlásával. 2010 és 2015 között összesen 21 vállalat és csapatuk csatlakozik a Soneparhoz az ázsiai-csendes-óceáni térségben.

2015-ben a Sonepar felvásárolja a Rexel összes dél-amerikai tevékenységét, beleértve a Nortelt és az ETIL-t Brazíliában; az Electra és a Flores Y kerstinget Chilében; valamint a Dirome-ot, a V&F-et és az AMP-t Peruban.

A Sonepar 2019-ben ünnepli fennállásának 50. évfordulóját. 

selection-customers-1

Ugyanebben az évben a Sonepar felvásárolja a North Coast Electric-et az Egyesült Államokban, ezzel bővíti lefedettségét és erősíti lehetőségeit a világszínvonalú szolgáltatások és megoldások nyújtásában az ügyfelek és üzleti partnerek számára a Csendes-óceán északnyugati részén.

selection-office-8

2020-tól napjainkig: Globális piacvezetés az elektromos termékek B2B forgalmazásában

  • A Sonepar 2021-ben 26,4 milliárd eurós árbevételt ér el.
  • Ugyanebben az évben új márkaarculatot vezet be.
  • Számos stratégiai akvizíciót zárnak le.
selection-customers-19

2021-ben a Sonepar üzletet köt az illinois-i székhelyű Springfield Electric Supply Company felvásárlásáról.

A vásárlással a Sonepar szilárd platformot kap a növekedéshez és az USA egy új részén való terjeszkedéshez.

Ez a vállalat családi tulajdonban van, 1912 óta az Illinois állambeli Springfieldben székel, és teljes körű termék- és szolgáltatáskínálatot kínál az elektromos vállalkozók és kereskedelmi ügyfelek számára.

digital-mobile-tradeforce

A 40 országot átfogó, 100 márkából álló, sűrű hálózatán keresztül a csoport ambiciózus átalakulási programot valósít meg annak érdekében, hogy az első olyan globális B2B elektromos forgalmazó legyen, amely teljes mértékben digitalizált és szinkronizált omnichannel élményt nyújt minden ügyfél számára.

lumen-team-warehouse

A Sonepar 45 000 munkatársának szakértelmére és szenvedélyére támaszkodva 2021-ben 26,4 milliárd eurós forgalmat bonyolított le.

A Sonepar a globális léptékű és a helyi megoldások egyedülálló kombinációjának segítségével könnyíti meg ügyfelei életét.