Skip navigation
Kezdőlap Rólunk Bejelentési politika

Bejelentési politika

office-lumen-headquarters-group

A Sonepar megfelelőségi programja

A Sonepar magatartási kódexe, valamint a hozzá kapcsolódó irányelvek és eljárások mind részei a Csoport átfogó megfelelőségi programjának. 

Ez magában foglalja az oktatási és tájékoztatási kampányokat, a kockázatok feltérképezését, a visszaélések bejelentését, az értékeléseket és az auditokat is. 

Beszéljük meg!

A Soneparnál elkötelezettek vagyunk az integritás, az átláthatóság és az elszámoltathatóság kultúrájának előmozdítása mellett. Ennek az elkötelezettségnek a támogatására létrehoztuk a Speak Up Policy-t. 

A munkatársak és harmadik felek a Speak Up Line („Beszéljük meg” vonal) segítségével jelezhetik aggályaikat. 

A munkatársak emellett kapcsolatba léphetnek a vezetőjükkel, a humánerőforrással vagy a jogi és megfelelőségi osztállyal is.

office-meeting-kvc-thailand-1

Mi az a Speak Up Line?

A Speak Up Line egy külön erre a célra létrehozott szolgáltatás, amely lehetővé teszi a munkatársak, vállalkozók, beszállítók és más érdekelt felek számára, hogy névtelenül vagy nyíltan jelentsék aggályaikat. 

Ez a szolgáltatás a nap 24 órájában elérhető, és biztosítja, hogy az Önt meghallgatják, és hogy az aggályait azonnal és szakszerűen kezeljék.

Mikor érdemes használni a Speak Up Line-t?

A Speak Up Line segítségével bejelentést tehet az emberi jogok, csalás, korrupció, befolyással való üzérkedés, adatvédelem, zaklatás, nemzetközi szankciók és embargók, egészségügy és biztonság, környezetvédelem, diszkrimináció, bűncselekmények és egyéb jogsértések esetén. 

Telefon:

A helyi telefonvonal számát a használati útmutatóban találja meg. 

Online:

Látogasson el biztonságos internetes portálunkra. 

E-mail:

A Sonepar Magyarország Kft részére a bejelentő a panaszát írásban a panaszkezeles (@) sonepar.hu e-mail címen teheti meg.  

Nemzetközi bejelentő felületen történő bejelentés esetén a Csoport Általános Tanácsadó Irodájának a groupcompliance (@) sonepar.com címen nyújthatja be panaszát.  

Milyen információkat kell megadni?

Minden jelentésnek a lehető legtényszerűbbnek és legteljesebbnek kell lennie. 

A jelentéseknek olyan információkat kell tartalmazniuk, amelyek választ adnak a következő kérdésekre: 

  • Mi történt? 
  • Mikor történt?
  • Ki volt vagy van érintett? 
  • Folytatódnak-e a körülmények? 
  • Mekkora a helyzet kockázata vagy sürgőssége? 
  • Honnan tud a körülményekről? 
  • Vannak-e szemtanúk vagy más, a helyzet által érintett személyek? 

Ha a bejelentő rendelkezik dokumentációval vagy egyéb alátámasztó bizonyítékkal, azt is megoszthatja a platformon keresztül. 

Titoktartás és megtorlásmentesség

A Speak Up Line-on keresztül tett bejelentéseket a lehető legnagyobb titoktartás mellett kezeljük. Ön dönthet úgy, hogy névtelen marad. Vegye azonban figyelembe, hogy a nem névtelen bejelentést hatékonyabban kezelik.

A Sonepar szigorúan tiltja a megtorlást azokkal szemben, akik jóhiszeműen jelzik aggodalmukat.

Utókövetés és megoldás

A bejelentés benyújtását követően a megfelelőségi csapatunk megvizsgálja és alaposan kivizsgálja az ügyet. Szükség esetén további információkért felvehetjük Önnel a kapcsolatot. Elkötelezettek vagyunk az ügyek tisztességes megoldása és szükség esetén a megfelelő korrekciós intézkedések megtétele mellett.

Hiszünk abban, hogy mindenkinek szerepe van az integritási normáink fenntartásában. A Speak Up Line használatával segít fenntartani értékeinket, és mindenki számára biztonságos, tiszteletteljes és szabályszerű munkahelyet biztosítani.

Köszönjük az integritás iránti elkötelezettségét!