A Sonepar, az elektromos berendezések, megoldások és szolgáltatások B-to-B forgalmazásában világelső vállalat 33,3 milliárd eurós árbevételt jelentett a 2023. december 31-én zárult évre vonatkozóan.
A Sonepar 2023-ban a piacnál gyorsabban növekedett, és 13 akvizíciót hajtott végre, főként az Egyesült Államokban, amelyek 1143 új munkatársat jelentettek. Ezek az akvizíciók összességében mintegy 1 milliárd euró éves árbevételt generálnak.
A csoport folytatta az átalakulás globális szintű kiaknázását, előrelépést ért el a fenntarthatóság, a társadalmi felelősségvállalás, az ellátási lánc és a digitális technológiák terén. Az omnichannel platform több mint 1 milliárd euró értékű forgalmat bonyolított le, és már hat országban működik. Az ellátási lánc korszerűsítési programja részeként a Sonepar 10 automatizálási projektet fejezett be a világ számos elosztóközpontjában. A Sonepar a legnagyobb installációs, ipari és infrastrukturális hálózatot szolgálja ki. A Green Offer, az iparágban az első olyan jelzés, amely a környezetvédelmi jellemzők termékszintű összehasonlítását teszi lehetővé, már hat országban működik. A csoport világelső az energiahatékony termékek és megoldások értékesítésében. A megújuló energiával kapcsolatos termékekből 2023-ban 2 milliárd eurós forgalmat ért el, és EcoVadis, (a világ legnagyobb fenntarthatósági minősítője) bronz minősítést kapott fenntarthatósági területen, amivel a gép- és berendezés-nagykereskedelemben a vállalatok legjobb 15%-ába került.
2023-ban a Sonepar munkatársainak 90%-a nyilatkozott úgy, hogy büszke arra, hogy a vállalatánál dolgozhat, és a vállalatcsoport először került fel a Financial Times "A sokszínűség vezetői" listájára. Az ambiciózus átalakulását támogató új tehetségek bevonására törekvő Sonepar célja, hogy olyan befogadó szervezetet építsen ki, amely minden különbözőséget erősségként használ fel a fenntartható teljesítmény érdekében.
"A 2023-as évet két szóban lehetne összefoglalni: stabilitás és agilitás. Folytattuk stratégiánk megvalósítását, és a gazdasági lassulás mellett csapataink rendkívüli alkalmazkodóképességről tettek tanúbizonyságot, hogy figyelemre méltó teljesítményt nyújtsanak. Minden idők legjobb évét produkáltuk az értékesítés tekintetében, és a 2023-as év egyik mérföldköve kétségtelenül a CSR vállalásainkat tükröző és a Csoportot az elkövetkező évtizedekre egységesítő rendeltetésünk kinyilvánítása volt" - nyilatkozta Philippe Delpech, a Sonepar vezérigazgatója.
2023 Sonepar csoport kulcs száma adatai
A piac vezetője:
- #1 világvezető
- 33,3 milliárd euró árbevétel
- 11 milliárd euró online értékesítés
Hatékony hálózattal:
- 40 ország
- 45 000 munkatárs
- 85%-os elkötelezettségi arány
- 80 márka
- 180 elosztóközpont
- 2,400 telephely
A pozitív hatásért:
- Zöld ajánlat (Green Offer) 6 országban
- 2 milliárd euró értékű értékesítés megújuló energiaszektor termékeiből
- Az SBTi által hitelesített 2030-as éghajlati célok.
A Soneparról
A Sonepar egy független családi vállalkozás, amely a világ vezető vállalataként áll az elektromos berendezések, megoldások és szolgáltatások B-to-B forgalmazásában. A Sonepar 2023-ban 33,3 milliárd eurós forgalmat ért el. A 40 országban sűrű márkahálózattal jelen lévő vállalatcsoport ambiciózus átalakulást vezet, hogy megkönnyítse ügyfelei életét, omnichannel élményt és fenntartható megoldásokat nyújtva számukra az építőipari, ipari és energetikai piacokon. A Sonepar 45 000 munkatársa elkötelezett a világ villamosításának felgyorsítása mellett, és közös rendeltetés vezérli őket.