2021 történelmi év volt a Sonepar számára. A csoport 2019 után új rekordot döntött, és 26,4 milliárd eurós árbevételt ért el, 18%-os önálló növekedéssel.
A Sonepar jelenleg egy ambiciózus és kihívásokkal teli átalakuláson megy keresztül, amely során az ügyfeleket omnichannel digitális élménnyel szolgáljuk ki, támogatjuk a fenntarthatósági kezdeményezéseket, és munkatársainknak sokszínű és befogadó munkakörnyezetet biztosítunk.
2021 a digitális átalakulás megalapozásának éve volt. A Sonepar négy országban indította el a Spark omnichannel platformot, és 2022-ben folytatja a globális kiépítést. A Sparkkal a Sonepar arra törekszik, hogy a világ első olyan elektromos berendezés forgalmazójává váljon, amely minden ügyfelének teljesen digitális és szinkronizált élményt kínál.
2021-ben megújítottuk a Sonepar márkaidentitását is, és új logót vezettünk be. Az ellipsziseket – a két egymásba fonódó pályát, amelyek a Sonepar egyedülálló egyensúlyát képviselik a globális lépték és a helyi értékek között – leegyszerűsítették, hogy bárhol is jelenjenek meg, erőteljesen működjenek. A Sonepar új arculata modern, merész, ominichannel élményhez tervezték.
Vessünk egy pillantást a Sonepar 2021-es hivatalos eredményeire:
Piacvezetők vagyunk:
- 26,4 milliárd euró árbevétel (30% online) - 2021. december 31.
- Több mint 40 országban
- #1 11 országban
- 1 millió rendelési sor naponta
Erőteljes hálózattal:
- 45 000 munkatárs
- Több mint 100 márka
- 2,800 telephely
- 150 elosztóközpont
A pozitív hatásért:
- #1 az energiahatékony termékek értékesítésében
- A 1,5°C célkitűzéshez igazodva
- 230 fenntarthatósági kezdeményezés
Philippe Delpech, a Sonepar vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: "A hosszú távú tervezés, a kategóriájában legjobb vezetés, az elkötelezett munkaerő és az igényes vállalatirányítás egyedülálló kombinációjának köszönhetően a Sonepar vitathatatlan vezető pozíciót épített ki a B2B elektromos termékek forgalmazása, rendszerei és szolgáltatásai terén. Szeretnék köszönetet mondani 45 000 munkatársunknak az egész éves elkötelezettségükért és szakmaiságukért. Mindannyian hozzájárultak a 2021-es hihetetlen teljesítményhez, és nagyon bízom abban, hogy 2022-ben is képesek leszünk együtt növekedni, ami minden bizonnyal újabb fordulópont lesz a Sonepar történetében."
A Soneparról
A Sonepar független családi vállalkozás, amely globális piacvezető szerepet tölt be az elektromos termékek, megoldások és kapcsolódó szolgáltatások B-to-B forgalmazásában. A 40 országot átfogó, 100 márkából álló sűrű hálózatán keresztül a csoport ambiciózus átalakítási programot valósít meg annak érdekében, hogy az első olyan globális B-to-B elektromos forgalmazó legyen, amely teljes mértékben digitalizált és szinkronizált omnichannel élményt nyújt minden ügyfél számára. A Sonepar 45 000 munkatársának szakértelmére és szenvedélyére támaszkodva 2021-ben 26,4 milliárd eurós árbevételt ért el.